Wij kijken. Jullie ook?

Gisteravond zag ik het toevallig. Eigenlijk was ik niet aan het kijken, maar ik herkende meteen zijn stem. Even teruggedraaid... en ja. Hij was het. Absoluut. Op Plattelandstv. Ventje kreeg een stomp, want die was al een beetje aan het doezelen.
En toen zag en hoorde hij het ook. Enfin 'het', zichzelf dus. In de trailer voor de nieuwe reeks Tuin & Passie, een onderdeel van Countrylife. Hij was gelijk klaarwakker...
Ergens in juni kwam er een mailtje. En daarna in rap tempo nog een paar. Over het wat en hoe en wanneer. En dat het vroeg ging zijn...

En dat was het ook! meer dan vroeg naar onze normen. Nee, ik ben geen ochtendmens. Ventje ook niet trouwens.
En dan te bedenken dat ze al een hele poos onderweg waren eer ze hier arriveerden... Ik had er serieus kompassie mee. De koffie had ik al maar klaargezet.

Omdat ik 's ochtends echt veel tijd nodig heb - ik heb echt een verschrikkelijk humeur en ik zie er niet uit, mijn gedacht - had ik mijn wekker maar heel vroeg gezet. Enfin, mijn smartphone dus. Want zo'n humeur, dat kan je die mensen toch niet aandoen. Bovendien wil ik rust en stilte 's ochtends. Minstens een uur. Koffie, yoghurtje mèt, berichtjes doornemen... vooral niks te enthousiasts.
Dus, vroeg uit de veren. Om wakker te zijn tegen dat de ploeg arriveerde. Of om er tenminste zo uit te zien...


Ze waren met z'n drieën. Aaron en twee cameramannen. En de toon was meteen gezet. Het is een ontzettend toffe ploeg. Echt, ik vergat er zowaar mijn ochtendhumeur bij. Heel veel respect, humor, know-how...
Kennismaken, de tuin verkennen, het scenario doornemen. Wij waren groentjes, zij kenden hun vak.

Normaal presenteert Aaron met één van de tuineigenaren. We gingen het nu met z'n drieën doen: Aaron en mijn ventje namen het deel herbruik en compost onder de loep, terwijl ik de vragen over de borders beantwoordde.


Ik zou geen goede actrice zijn weet ik nu. Je wil natuurlijk goed overkomen (ja zeg, tv maakt dikker hoor!) Maar dan is er ineens zon, of net niet meer. Even opnieuw dus. Straaljagers. Even wachten. En nog een keer, en nog eens... En of Aaron die vraag even opnieuw kon stellen? Uiteindelijk vergeet je die camera toch.
Behalve wanneer je een cameraman in de vijver ziet stappen. Jawel, er zijn stapstenen. Maar echt, ik zag het al gebeuren... één stapje te ver in achteruit en dan heb je een natte cameraman en een verzopen camera...
Het was een ontzettend gezellige voormiddag. Een ietsje uitgelopen... Met een dikke merci aan de makers van Tuin en Passie. Want het was erg leuk om te doen, we hebben veel geleerd en vooral een toffe ploeg ontmoet.

En nu ben ik -zijn wij-  dus ontzettend benieuwd. Naar hoe het uiteindelijk wordt, geknipt en geplakt en met korte stukjes van Aaron ertussen. Vanaf 3 maart dus. Tuin en Passie, Countrylife, Plattelandstv.  Nog geen exacte datum. We houden jullie op de hoogte!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Oranje

Lalalamium...